יום שבת, 25 בדצמבר 2021

איזה ציוד צריך במסלול של הנדסת סאונד?

 לימודי הנדסת סאונד מבוססים על שימוש בציוד מתקדם ואיכותי. ללא ציוד רלוונטי לא ניתן להפוך את היצירתיות הטבעית של בוגרי המסלול לתכנית עבודה מסודרת, מה גם שאחת המטרות של הלימודים היא מלכתחילה להקנות ידע קונקרטי על מערכות סאונד מתקדמות: החל מתוכנות מחשב, דרך קונסולות להקלטה ועד תוכנות הגברה.

היכרות עם הציוד המתקדם שבו משתמשים על מנת להשלים מסלול של הנדסת סאונד צריכה להיות חלק בלתי נפרד מתוך מערכת השיקולים של הסטודנטים. אם נמצאים בשלב שבו משווים בין בתי ספר למוזיקה ובין מסלולי לימוד שונים, צריך לברר איזה ציוד יש בקמפוס ולוודא שהוא משוכלל. למזלם של מועמדים רבים למסלולי הנדסת סאונד, את המידע הזה מקבלים מראש במסגרת סיור בקמפוס או יצירת קשר עם המרצים.


מה ההבדל בין אולפן הקלטות ואולפן לעריכת מוזיקה?

אחד הדברים שמגלים במהלך סיור בקמפוס שבו מציעים מסלול הנדסת סאונד הוא שקיימים הבדלים בין האולפנים השונים. כך לדוגמא התפקיד של אולפן הקלטות הוא לאפשר לסטודנטים של הנדסת סאונד לראות מקרוב את ציוד הקצה ואת כלי הנגינה, בעוד באולפן לעריכת פסקול מגיעים על מנת ללמוד איך לעבוד עם עמדות עריכה והוראה.

לשם השוואה, אולפן לעריכת מוזיקה משמש כסוג של מעבדה עבור סטודנטים במסלול של הנדסת סאונד. באולפן לעריכת מוזיקה יש בין היתר עמדת עריכה מקצועית ואת הציוד שמאפשר לכל בוגר של המסלול להביא לידי ביטוי את היצירתיות ואת הטעם האישי שלו.

לבסוף, מסלול של הנדסת סאונד כולל בתוכו היכרות עם ציוד הגברה. הרבה מאוד נושאים עוסקים בציוד הגברה כגון מיקסר אנלוגי או דיגיטלי, כאשר בסיום המסלול ניתן להפוך את הידע הזה למקצוע.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Primers

  Primers stand as pivotal components in numerous molecular biology techniques, facilitating DNA replication, amplification, and sequenci...