יום שני, 7 בפברואר 2022

לפי מה בוחרים מקומות התנדבות?

מקומות התנדבות צריך לבחור לפי מידת ההתאמה שלהם לצרכים של קהל היעד. המתנדבים הם אלו שבוחרים למשל את המקום, לפי שיקולים אובייקטיביים שונים. ככל שמשלבים יותר שיקולים אובייקטיביים בתהליך, כך עולה הסיכוי להתמדה בהתנדבות עצמה. יתרה על כך, היכרות עם השיקולים השונים גם מאפשרת להתאים מקומות התנדבות לצרכים טכניים.

לשם השוואה, השיקולים העיקריים שבהם משתמשים על מנת לבחור מקומות התנדבות הם תחומי עניין ורצון לסייע לאוכלוסיות מוחלשות. באופן הזה, רואים שקיים הבדל לדוגמא בין מקומות התנדבות שבהם עובדים בעיקר מול ילדים ובני נוער – לבין מקומות התנדבות שמתמקדים באוכלוסיה מבוגרת. אז כמובן שלכל התנדבות יש מקום וכל פעילות כזו היא מבורכת, אבל כדאי למתנדבים לדעת לקראת מה הם הולכים.

חוץ מזה, השיקולים הטכניים גם הם כאמור חשובים. כאן בודקים בין היתר איפה בדיוק אותם מקומות התנדבות נמצאים בארץ, מה נדרש כדי להגיע אליהם ברכב או בתחבורה ציבורית וכן הלאה. 


 

איפה מוצאים מידע על מקומות התנדבות?

את כל המידע על מקומות התנדבות ניתן לאסוף ישירות דרך אתרי האינטרנט שעוסקים בתחום. מלבד אתרי אינטרנט של גופי התנדבות או פורטלים בענף התקשורת והמגזר השלישי, ניתן גם להפעיל רשתות חברתיות ולהיעזר בהן. בכל אחד מהאמצעים הללו, המטרה היא לשלב בין מקורות מידע על מקומות התנדבות כדי להגדיל את הסיכוי לבחירה מושכלת.

לבסוף, אפשר גם להגיע פיזית אל מקומות התנדבות מסוימים ולהתרשם מהאווירה ומהחברים. לאחר מכן, ניתן לבחור האם להמשיך עם מקומות התנדבות ספציפיים או להמשיך לחפש מקומות אחרים. בגלל שלצערנו תמיד חסרים מתנדבים באותם מקומות, התאמה שלהם לצרכים של המתנדב היא בהחלט לא עניין פשוט וכדאי להיערך אליו מוקדם ומראש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Primers

  Primers stand as pivotal components in numerous molecular biology techniques, facilitating DNA replication, amplification, and sequenci...